روزهای ۱۰ پیوند آبی به پایان رسیده است و به نظر می رسد صفحات نتایج جستجوی Google روز به روز در حال پیشرفت است. ما اغلب ویژگی های جدید SERP را در انزوا مشاهده می کنیم ، بنابراین من یک ایده داشتم – اگر همه آنها (یا حداقل همه بزرگترین ها) را روی یک مگا SERP بگذارم چه می شود؟ در زیر یک راهنمای تصویری از وضعیت گوگل در سال ۲۰۱۳ ارائه شده است.

چند سلب مسئولیت

این یک SERP واقعی گوگل نیست ، اگرچه از نتایج واقعی ساخته شده است. بسیاری از این ویژگی ها در طبیعت با هم اتفاق نمی افتند. به عنوان مثال ، می توانید بلوک های AdWords از بالا + بالا یا بالا + پایین داشته باشید ، اما این سه مورد نیست. آمار (بعد از تصویر) از ۱۰،۰۰۰ نمایش داده شد در طول هفته ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۳ (میانگین روزانه ، مطابق با پروژه MozCast اندازه گیری شد) گرفته شد. این سؤالات نمایشگر طول و حجم متنوعی را نشان می دهد ، اما تمایل به شکسته شدن تبلیغات دارند. این پست تأیید هیچ محصول یا خدمات مرتبط با تاکو نیست ، اما من بعضی از تاکوها را دوست دارم. بدون آگهی بیشتر ، من به شما مگا-SERP می دهم (روی نسخه برای اندازه کامل روی تصویر کلیک کنید):

ویژگی های SERP محلی

(A) چرخ فلک محلی – ۱ ٫ ۰٪ (۰ ٫ ۳٪)

دو نوع چرخ فلک وجود دارد – نمودار محلی و دانش – اما فقط یک مورد از این نوع SERP. من انتخاب کرده ام یک چرخ فلک محلی را نشان دهم ، زیرا به نظر می رسد آنها روی نمایش داده های رقابتی تر تأثیر می گذارند و در حال تغییر شکل منظر محلی سئو هستند.

(G) پانل دانش محلی – ۶ ٫ ۳٪ (۳ ٫ ۴٪)

برخی نتایج ارگانیک با یک فهرست محلی و پین نقشه مخلوط می شوند و با کلیک بر روی آنها پانل دانش دانش (که قبلاً “یک جعبه معتبر” خوانده می شد) جمع می شود. این نتایج همیشه در موقعیت شماره ۱ ظاهر نمی شوند ، اما به نظر می رسد که آنها در سایتهای دارای مقامات بالاتر رایج هستند.

(J) نتایج “بسته” محلی – ۷ ٫ ۳٪ (۸ ٫ ۴٪)

بسته های آمیخته آشناترین نتایج محلی هستند و داده های گوگل Maps را با لیست ارگانیک که دارای ارتباط محلی هستند ، مخلوط می کنند. ۷ بسته آن ۸۱ درصد از بسته های محلی مجموعه داده ما را تشکیل می دهد. بسته های بین دو تا هفت نتیجه محلی است ، و ما آنها را در هر موقعیتی از شماره ۱ تا ۹ مشاهده کرده ایم ، اما تمایل دارند که در نیمه اول SERP شایع تر باشند.

(M) نتایج “نزدیک” محلی – ۵ ٫ ۱٪ (۴ ٫ ۱٪)

جعبه “نزدیک” یک بسته محلی خالص است که داده ها را مستقیماً از گوگل Maps بیرون می کشد. این بسته ها در سه نتیجه حداکثر است. جعبه های نزدیک معمولاً با یک سرصفحه به شکل “[پرس و جو] در نزدیکی [موقعیت مکانی]” فراخوانی می شوند.

(Y) نقشه گوگل + پین – ۱۱ ٫ ۳٪ (۱۰ ٫ ۱٪)

نتایج با لیست های “پین شده” (مانند بسته های محلی) تقریباً همیشه باعث ایجاد نقشه می شود ، اگرچه مکان ، اندازه و حتی حضور نقشه کاملاً متفاوت است. به جز نقشه های راهنمایی و رانندگی ، تمام نقشه هایی که دیده ایم در ستون سمت راست قرار دارند.

تبلیغات و نتایج پرداخت شده

تبلیغات هم بلوک های AdWords سنتی و هم نتایج جدیدتر از پرداخت هزینه را شامل می شود. به خاطر داشته باشید که حضور تبلیغات بسیار متغیر است و به عواملی مانند رقابت ، زمان روز ، فصلی و غیره بستگی دارد. اعداد زیر فقط باید به عنوان تخمین های ناچیز گرفته شوند.

(C) تبلیغات AdWords (برتر) – ۷۲ ٫ ۲٪ (۷۲ ٫ ۸٪)

بلوک سمت چپ AdWords (بالاتر از نتایج ارگانیک) به راحتی رایج ترین است و از یک تا سه نتیجه متغیر است. همانطور که از مثال Mega-SERP می بینید ، که شامل عکس و لینک سایت است ، قالب های تبلیغاتی بسیار ثروتمندتر می شوند.

(D) نتایج خرید (سمت چپ) – ۱۸ ۲٪ * (۱۹۹ ٫ ۰٪)

نتایج خرید پرداخت شده معمولاً به عنوان یک بلوک افقی از تصاویر و پیوندهای محصول ظاهر می شود ، اما گوگل در حال آزمایش تغییرات است. نتایج خرید می تواند در ستون سمت چپ یا راست ظاهر شود و به طور معمول در بالا قرار دارد. سیستم ما در حال حاضر فقط نتایج کل خریدها را ردیابی می کند ، و داده های چپ و راست را جدا نمی کند.

(R) AdWords Ads (پایین) – ۱۶ ۵٪ (۱۴ ٫ ۹٪)

بلوک AdWords پایین بسیار شبیه به بلوک بالا است و می تواند حداکثر سه نتیجه داشته باشد.

(T) نتایج خرید (درست)

بیشتر نتایج خرید در سمت راست مانند نتایج موجود در سمت چپ است ، اما برخی موارد استثنایی قابل توجه مانند قرار دادن کالای پرداخت شده برای یک محصول واحد وجود دارد. این تغییرات هنوز جزئی از موارد هستند ، اما انتظار دارند که Google در آینده نزدیک آزمایش های زیادی انجام دهد.

(W) تبلیغات AdWords (درست) – ۴۲ ٫�٪ (۴۱ ٫ ۶٪)

بلوک ستون سمت راست تبلیغات دارای بیشترین تعداد است و می تواند حاوی هشت تبلیغات AdWords باشد. این تبلیغات به طور معمول دارای پیشرفت های بسیار کمی هستند و یا ویژگی های اضافه شده ای دارند. به نظر می رسد تبلیغات AdWords همیشه از بالا شروع می شود و سپس یا در ستون سمت راست یا بخش پایینی (هر دو ، حداقل در داده های ما) جریان نمی یابد.

ویژگی های نمودار دانش

افراد زیادی جعبه اطلاعات را در ستون سمت راست “نمودار دانش” می نامند ، اما نمودار دانش ترکیبی از منابع داده و الگوریتم هایی است که در سراسر SERP آشکار می شود. در زیر چند موجود متداول وجود دارد که به نظر می رسد به نمودار دانش مرتبط هستند.

(B) لیست چرخ فلک

را لیست کنید
Google اخیراً (۲۷ سپتامبر) شکل جدیدی از چرخ فلک با رنگ سفید را راه اندازی کرد (پرس و جو Mega-SERP “آهنگ های تاکو” بود) ، که در حال حاضر به نظر می رسد برای برخی از جستجوهای مرتبط با موسیقی ظاهر می شود. با کلیک بر روی هر آهنگ ، شما را به یک SERP جدید و یک کادر برجسته یوتیوب در بالای صفحه می برد.
جعبه پاسخ

(E) – ۱ ٫ ۴٪ (۱ ٫ ۳٪)

جعبه های پاسخ ، اشکال و اندازه های زیادی وجود دارد (به پست من در بررسی ۱۰۱ جعبه پاسخ مراجعه کنید) ، اما تقریباً همیشه به عنوان یک جعبه خاکستری در قسمت بالای ستون سمت چپ ظاهر می شوند. برخی از این داده ها مستقیماً از منابع شخص ثالث تهیه می شوند ، اما به نظر می رسد بخش اعظم آن با نمودار دانش گره خورده است.

(U) نمودار دانش (اطلاعات) – ۲۶ ٫ ۲٪ * (۳۲ ۶٪)

این همان چیزی است که اکثر مردم هنگام شنیدن “نمودار دانش” یعنی بلوکی از اطلاعات مربوط به یک موضوع ، در این حالت اطلاعات تغذیه ای به آن فکر می کنند. جعبه های نمودار اطلاع رسانی انواع مختلفی دارند. داده های ما تمام موجودیت های نمودار دانش (به جز جعبه های پاسخ) را زیر یک شماره دنبال می کند ، بنابراین ۵/۲۶٪ نمایانگر کل جهان از جعبه های نمودار دانش است.

(V) نمودار دانش (مارک)

اگرچه از نظر فنی هنوز هم یک جعبه نمودار دانش است ، به نظر می رسد جعبه های مارک به گوگل+ وصل شده اند و به شما امکان می دهند از یک صفحه G + و فعالیت های اخیر استفاده کنید.

(X) کادر محرمانه

کادر محرمانه وقتی گوگل تصور می کند که هدف جستجوگر مبهم است و می خواهد گزینه هایی را ارائه دهد. در مثال Mega-SERP ، جستجوی “پوسته تاکو” گزینه هایی را برای tortilla یا Taco Bell به وجود آورد. کلیک بر روی یکی از این پیوندها باعث ایجاد جستجوی جدید می شود.

نتایج جستجوی عمودی

نتایج به اصطلاح “عمودی” قبلاً کاملاً پاک در گوگل از هم جدا شده بودند و به عنوان لیستهای ارگانیک به حساب نمی آمدند ، اما این خط شروع به تار شدن می کند. به عنوان مثال ، بسیاری از نتایج ویدئویی اکنون به صورت مستقیم به عنوان ارگانیک (مانند نمونه Mega-SERP) یکپارچه شده است. من به دلیل ارتباط نزدیک با نتایج خبری ، من “مقالات عمیق” جدید را به عنوان یک نتیجه عمودی در حال درمان هستم.

(F) تصویر Mega-block

مگا بلوک تصاویر بسیار نادر است و به نظر می رسد که فقط در صدر SERP های ۷ نتیجه ای رخ می دهد. نمونه Mega-SERP از جستجوی “تصاویر تاکوها” گرفته می شود ، و این تصاویر تقریباً همیشه برای جستجوهایی که با “تصاویر …” ، “عکس های …” و غیره شروع می شوند جستجو می شوند.

(I) نتیجه فیلم – ۱۸ ٫ ۵٪ (۲۲ ٫ ۰٪)

در حال حاضر ، نتایج فیلم در نتایج ارگانیک یکپارچه شده است ، به استثنای اینکه آنها یک تصویر بند انگشتی از فیلم و بعضاً تاریخ انتشار را نشان می دهند. نتایج فیلم می تواند در هر موقعیتی در SERP ظاهر شود.

(N) نتایج تصویر – ۲۴ ٫ ۶٪ (۲۷ ۵٪)

نتایج تصویر هنوز یک عمودی “واقعی” است و مستقیماً با جستجوی تصویر گوگل گره خورده است. نتایج تصویر استاندارد به عنوان یک بلوک افقی از تصاویر در ستون سمت چپ ظاهر می شود و موقعیت آنها متفاوت است. این نتایج به طور مستقیم به گوگل تصاویر پیوند دارند.

(O) نتایج اخبار – ۱۹ ۶٪ (۲/۹ ۲ ۸٪)

نتایج اخبار یکی دیگر از عمودی های واقعی است ، و همچنین به عنوان یک بلوک مجزا در ستون سمت چپ رخ می دهد. بلوک خبر می تواند حداکثر سه پیوند داشته باشد و پیوند اول اغلب با یک تصویر کوچک تقویت می شود.

(Q) مقالات عمیق – ۵ ٫ ۲٪ (۹ ٫ ۹٪)

“مقالات عمیق” که در آگوست سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد ، یکی از بزرگترین ویژگی های جدید سال است. بلوک عمیق مجموعه ای کاملاً بزرگ از سه مقاله است (که همگی می توانند ریز عکسها در حال حاضر داشته باشند). به نظر می رسد Google این بلوک را برای محتوایی که همیشه سبز و به معنای واقعی کلمه “عمیق” است ، ذخیره می کند و بیشتر این پیوندها از انتشارات مهم مانند نیویورک تایمز حاصل می شود. برخلاف نتایج خبری ، این پیوندها ممکن است ماهها یا حتی سالها باشد و به طور مرتب به روز نمی شود.

ویژگی های دیگر

سرانجام ، ما ویژگی های SERP را داریم که فقط به هیچ یک از گروه ها تعلق ندارند. با عرض پوزش ، ویژگی های متفرقه – ما هنوز شما را دوست داریم.

(H) سایت-پیوندها (۶-بسته) – ۱۹ ٫ ۴٪ (۱۹ ٫ ۹٪)

فهرست ارگانیک شماره ۱ ممکن است با پیوندهای گسترش یافته سایت — در هر نقطه از یک تا شش ، بسته به سایت ، پاداش یابد. حداقل بین داده های ما ، یک ارتباط کامل بین لاین سایت وجود داردks و SERP های ۷ نتیجه ای (یعنی اگر یک نتیجه لینک سایت داشته باشد ، این یک SERP 7 نتیجه ای است). گوگل در حال آزمایش ۱۰ بسته پیوند سایت است ، اما فقط برای جستجوی دامنه (در حال حاضر) ، مانند “tacobell.com”.

(K) نشانه گذاری نویسندگی – ۲۱ ٫ ۹٪ (۲۰ ٫ ۹٪)

محصولات ، دستور العمل ها و سایر نهادهای مناسب ممکن است داده های بررسی ، از جمله ستاره ها را نشان دهند. در مثال Mega-SERP ، لیست دستورالعمل ها همچنین یک تصویر کوچک را نشان می دهد.

(P) نتایج اجتماعی

نتایج اجتماعی تقریباً در یک سال گذشته تحول پیدا کرده است ، و تجسم فعلی بسیار شبیه به تألیف نویسندگی است ، اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد – این نتایج ۱۰۰٪ شخصی است. دوست من دن فقط در اینجا حضور دارد زیرا ما در حلقه های G + یکدیگر هستیم.

(S) جستجوهای مرتبط

این جنبه SERP تقریباً آنقدر فراگیر شده است که حتی نمی خواهم آن را یک ویژگی بنامم. اکثریت قریب به اتفاق جستجوها (متأسفیم ، تعداد دقیقی از این شماره نداریم) پیوندهایی در قسمت پایین به موضوعات مرتبط دارند.