,محمد رضا (1378) بررسي تاثير فرهنگ سازماني بر رضايت شغلي اعضاي رسمي سپاه ,پايان نامه کارشناسي ارشد دانشگاه تربيت مدرس .
38. واعضي ,سيد کمال (1385)نقش فرهنگ سازماني در ارتقاي بهره وري ,مجله مديريت دولتي .
??Allen.w.paul.d?????)the handbook of human resurces management brain . brain towers pubhship.
??Brian T. Gregory,Stanley G. Harris, Achilles A. Armenakis, Chrisopher L.Shook,(?????,Organizational culture and effectiveness: A study of values, attitudes, and organizational outcomes, Journal of Business Research, Volume ??,Issue?,Julay,????,pages???????
??Denison, D.R.& A.K Mishra ????Toward a Theory of Organizational culture and Effectiveness, Journal of Organization Science, Vol???,No ? pp ??????
??Glomseth, r et al. (????):occupational culture as determinant of know lwdge sharing and performance in police investigations . international journal of the sociology of low sociology of low, ??,pp.
??Greendexg. Jerald and baron Robert?????? . behavior in organization . the prentice hall pubilicatio .
??Hatch.m.(????) organizational theory osford university press.
Kilmar.r.h.boyand.j.q(????)managingfive tasks to organizational success??
??Koontz, Harold; (????? Management :A global perspective, McGraw- Hill Education, Edition ????? P????
??Pettinger(????) introduction to organizational.mc millan business.
Sweeney,p,d.&mcfarlin.d.b.(????) organizational behavior:solution for management , mcgraw- hill,Irwin .

الف:نمونه پرسشنامه

مشخصات کلي

1. جنس : الف :مرد ب :زن
2. سن
3. سابقه خدمت
4. سطح تحصيلات الف:ديپلم ب: فوق ديپلم ج:ليسانس د: فوق ليسانس ه :دکتري
5. وضعيت استخدامي الف:قراردادي ب:پيماني ج:رسمي آزمايشي د:رسمي قطعي

جدول خلاقيت رند سيپ

رديف
عنوان
کاملا
موافق
موافق
نظري
ندارم
مخالف
کاملا
مخالف
1
من اطمينان خيلي زيادي دارم که در حل يک مسأله خاص،هميشه از رويه هاي صحيح استفاده ميکنم .

2
پرسيدن سوالي که اميدوار نيستم جواب آنرا بدست آورم،از نظر من اتلاف وقت است.

3
احساس مي کنم که يک شيوه گام به گام براي حل مساله بهتر باشد.

4
در جاهايي که بنظر ميرسد اظهار نظر افراد مورد استقبال قرار نميگيرد گاهگاهي عقايدم را اظهار ميدارم .

5
مقدار زيادي از زمان تفکر خود را صرف اين مي کنم که ديگران درباره من چگونه فکر مي کنند .

6
من احساس ميکنم که بايستي يک خدمت استثنايي به جهان ارايه کنم .

7
اهميت آن چيزي که باور دارم درست است،بيشتر ميباشد و من براي پيروز شدن در انجام عقايدم تلاش بيشتري بکنم.

8
افرادي که در انجام کارها مشکوک و نامطمئن بنظر مي رسند در نزد من داراي احترام نيستند .

9
من قادرم در بلند مدت با مسايل و مشکلات دست و پنجه نرم کنم.

10
هر وقت که لازم باشد دلبستگي و مجذوبيت خود به چيزها را فراموش ميکنم.

11
من اغلب ايده هاي بهتري را مطرح ميکنم .

12
وقتي براي حل مشکل يا مساله گام برميدارم داراي احساسات شهودي قوي هستم و درستي يا غلط بودن آنرا درک مي کنم.

13
وقتي درحال ترکيب اطلاعات بدست آمده هستم،به آهستگي عمل ميکنم و وقتي که مساله درحال حل شدن است براي تجزيه و تحليل مساله سريعتر عمل ميکنم.

14
من کارهاي ذوقي و دل مشغولي هايي را دوست دارم که با جمع آوري چيزها سر و کار دارد .

15
تخيلات خوشايند،براي من ي ک قوه محرکه اي است تا بتوانم تعداد زيادي از مهمترين پروژه هاي خود را به انجام رسانم .

16
اگر مجبور باشم از بين دو حرفه يکي را انتخاب کنم،حرفه فيزيکداني را بر حرفه پژوهشگري ترجيح مي دهم.

17
من تنها با افرادي که به من تعلق دارند و يا در همان اجتماع و کلاسم هستند آسانتر مي گيرم .

18
من مقدار زيادي ذوق و سليقه زيباشناسي دارم.

19
استفاده از احساس شهودي در حل مساله از اعتبار آن مي کاهد.

20
از مطرح شدن بخاطر ايده هاي جديد منفعت بيشتري ميبرم تا اينکه سعي کنم آنها را به ديگران بفروشم .

21
من تمايل دارم از موفقيت هايي که ممکن است احساس خواري وزير دست بودن بکنم ، پرهيز نمايم .

22
از نظر من در ارزيابي اطلاعات ،منبع اطلاعات نسبت به محتواي اطلاعات از اهميت بيشتري برخوردار است.

23
افرادي که از قانون تبعيت مي کنند را دوست دارم.

24
از نظر من کسي که براي خودش احترام قائل است نسبت به محتواي اطلاعات از اهميت بيشتري برخوردار است.

25
احساس ميکنم کساني که در جهت رسيدن به کمال کوشش ميکنند عاقل نيستند.

26
من دوست دارم کاري کنم که بتوانم در ديگران نفوذ کنم.

27
اين براي من مهم است که هر جايي مختص يک چيز باشد و هر چيزي در مکان خودش قرار داشته باشد .

28
افرادي که تمايل دارند ايده هاي غير معمول را بپذيرند افراد غير علمي هستند(عمل گرا نيستند )

29
من از صرف وقت خود بر روي ايده هاي جديد لذت ميبرم،حتي اگر اين ايده ها مزاياي عملي به همراه نداشته باشد.

30
وقتي يک شيوه خاص براي يک مساله نمي تواند کار ساز باشد به سرعت ميتوانم فکرم را برروي يک شيوه مناسب تر تغيير دهم .

31
دوست ندارم از کسي سوالاتي بپرسم که جهالت او را نمايان سازد .

32
من به آساني قادرم در منافع خود براي تعقيب اهداف شغلي يا مسير ترقي خود تغيير ايجاد کنم ولي حاضر نيستم بخاطر تعقيب اهداف شخصي خود در شغل خود تغيير ايجاد کنم.

33
عدم توانايي من در حل يک مساله غالبا ناشي از مساله مي باشد.

34
من غالبا اين توانايي را دارم که راه حل مساله خود را پيش بيني نمايم .

35
تجزيه و تحليل شکست ها براي افراد چيزي جز اتلاف وقت را به ارمغان نمي آورد.

36
تنها متفکرين بي هدف به استعاره و قياس روي مي آورند.

37
در بعضي مواقع من از زبر دستي و هنرمندي يک کلاه بردار احساس لذت ميبرم و اميدوارم که بخاطر کارش تنبيه نشود .

38
من غالبا کارم را بر روي مساله اي متمرکز مي کنم و اميدوارم ،که به سختي قادر به درک و احساس آن هستم و توانايي بيان آنرا ندارم .

39
غالبا تمايل دارم اسم چيزهايي همچون نام افراد،خيابان ها، بزرگراهها و شهرهاي کوچک را به حافظه ام نسپارم.

40
احساس ميکنم که سخت کوشي عامل اساسي در موفقيت من است.

41
بعنوان يک عضو در يک تيم خوب،مورد توجه واقع شدن براي من حائز اهميت است.

42
من چگونگي حفظ محرک هاي دروني خود را نميدانم.

43
بطور کلي من يک شخصيت قابل اعتماد و مسئوليت پذيرم .

44
از کارهايي که نا معلوم و غير قابل پيش بيني است رنج ميبرم .

45
من ترجيح ميدهم با افراد در يک تلاش تيمي شرکت کنم تا اينکه فردي تک رو باشم .

46
تعداد زيادي از افرادي که کارها را بيش از حد جدي ميگيرند به درد سر مي افتند.

47
غالبا براي حل مسايل و مشکلاتم تلاش زيادي به عمل مي آورم و نميتوانم به راحتي از آنها بگذرم .

48
براي رسيدن به اهدافي که تعيين نموده ام به آساني دستاورد ها و آسايش خود را فدا ميکنم .

49
اگر من يک استاد دانشگاه بودم بيشتر دروس غير تئوريک را تدريس ميکردم تا دروس تئوريکي .

50
من مجذوب شعائر و آيين ديني خود در زندگي ام هستم .

اطلاعات زمينه اي
1. عنوان پست سازماني :
2. عنوان شغلي که به آن مشغوليد :
3. سن :
4. جنس : الف : مذکر ب : مونث
سابقه خدمت : الف: 5-1 ب: 10-6 ج: 15-11 د: 20-16 ه: 21به بالا

پرسشنامه فرهنگي سازماني

رديف
شرح سوال
خيلي
کم
کم
زياد
خيلي
زياد
1
در سازمان ،براي افکار نو و ارايه پيشنهادات جديد فرصت مناسب به افراد داده شده است

2
در سازمان ،کارکنان نسبت به انجام وظايف شغلي خود در سطح بالايي احساس آزادي عمل مي کنند .

3
در سازمان ،کارکنان تا حد زيادي آماده پذيرش مسؤليتند .

4
در سازمان ،بايد کاملا طبق برنامه و دستور العمل رفتار کرد .

5
در سازمان، انجام کارها تا حد زيادي متکي به مسؤولان و با مراجعه آنان صورت مي گيرد .

6
در سازمان ،افرادي که قصد انجام کارهاي مخاطره آميز را دارند براحتي مافوق خود را در جريان مي گذارند .

7
در سازمان ،کارکناني که در حين انجام کارهاي مخاطره آميز دچار اشتباه مي شوند براحتي مافوق خود را در جريان مي گذارند .

8
در سازمان ، افراد جوري که کارهاي مخاطره آميز انجام مي دهند پايگاه بالايي دارند .

9
در سازمان ، کسي حق به مخاطره انداختن سازمان (انجام کارهاي با ريسک) را ندارد .

10
در سازمان ، اطلاعات مربوط به شرح شغل و وظايف محوله در حد بالايي در اختيار کارکنان گذاشته مي شود .

11
در سازمان،وظايفي که از ناحيه سرپرست مستقيم به ما تفويض مي شود روشن و واضح نيست .

12
در سازمان باز خورد مناسب و به موقع براي انجام کارهاي درست در اختيار کارکنان گذاشته مي شود .

13
در سازمان، اهداف ،دستور العمل ها و مقررات اجرايي واضح و روشن است .

14
در سازمان ،کارکنان تا حد زيادي براي حل مشکلاتشان به مسؤولان مستقيم خود مراجعه مي کنند.

15
در سازمان، شخصي که وظيفه ي سنگيني بر دوش دارد تا حد زيادي روي کمک رييسش حساب مي کند .

16
در سازمان، هنگاميکه يکي از کارکنان دچار مشکلي شود يا اشتباهي انجام دهد سرپرست وي خود را کنار ميکشد .

17
در سازمان، سرپرستان،کارکنان خود را به هماهنگي با يکديگر ترغيب مي کنند .

18
در سازمان، همه مديران، کارکنان خود را به هماهنگي با يکديگر ترغيب مي کنند .

19
در سازمان ،هر واحد درپي حل مسايل در رسيدن به اهداف خويش است .

20

در سازمان ،بين مديران و مسؤولان واحد هاي مختلف تا حد زيادي در نحوه ي انجام کار هماهنگي وجود دارد.

21
در سازمان، تعاون و همکاري در برنامه ريزي ،سازمان دهي و قانون گذاري در حد بالايي است .

22
در سازمان،رفتار کارکنان تا حد بالايي تحت کنترل قوانين و مقررات است .

23
در سازمان، تاکيد بر خود کنترلي( کنترل توسط خود فرد )است تا کنترل خارجي (کنترل توسط قوانين و مقررات )

24
در سازمان ، قوانين و سرپرستي مستقيم نقش کنترلي ايفا مي کند .

25
در سازمان، سرپرستان مستقيم در حد بالايي رفتار کارکنان را کنترل مي کنند.

26
در سازمان، کارکنان،همکاران هم رديف و زير دست خود را اعضاي يک خانواده کارمندي تلقي مي کنند.

27
در سازمان، از عضويت در سازمان احساس مباهات مي کنند .

28
در سازمان، کارکنان خود را متعلق به کل سازمان مي دانند و تعلق کمي به واحد خود دارند .

29
در سازمان، کارکنان چندان تعهد و علاقه اي به ماندن در سازمان ندارند .

30
در سازمان، نظام پاداش

دسته بندی : No category

دیدگاهتان را بنویسید