10 صبح تا 17 عصر بهترین ساعت واسه ورزش سالمندانه

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، دکتر فاطمه کریمی افشار  در این رابطه اضافه کرد: واسه حفظ سلامت قلبی و ریوی، سالمندان باید ورزشای هوازی رو دارا باشن که به پیشنهاد انجمنای جور واجور ورزشی پیشنهاد می شه، دست کم  سه روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش هوازی رو بکنن.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: سالمندان باید در کنار ورزش هوازی، برنامه ورزش قدرتی رو دست کم دو جلسه در هفته و یه برنامه انعطاف پذیری در قبل و بعد از حرکات ورزشی دارا باشن.

ایشون گفت: آمادگی قلبی و ریوی، نگه داری و بهبود قدرت عضلانی، انعطاف پذیری و ایستادگی از اهداف انجام حرکات ورزشی در سالمندانه.

دکتر کریمی افشار، اعلام کرد: با در نظر گرفتن افزایش سن در فرد سن و سال دار و به دنبال اون کاهش قدرت بدنی، قدرت عضلانی و کاهش انعطاف پذیری و افت تراکم استخون از جمله چالشایی هستش که در برنامه ورزشی سالمندان هست.

: با در نظر گرفتن اینکه بیشتر سالمندان در این دوران با مشکلات عروق قلبی و عروق محیطی روبرو هستن پس واسه انجام برنامه ورزشی سالمندان باید براساس  شرایط ایشون برنامه ریزی کرد.

ایشون هم اینکه پیشنهاد کرد: سالمندان ورزش رو در محیط بسته بکنن، کفپوش سالن ورزشی به شکلی باشه که تعادل اونا رو دچار مشکل نکنه و در زمان ورزش کردن لباس و کفش مناسب رو استفاده کنن.

دکتر کریمی افشار در ادامه اضافه کرد: سالمندان توجه کنن در مدت زمان انجام حرکات  ورزشی  هر نیم ساعت مایعات رو مصرف کنن و پس از پایان تمرینات ورزشی هم مصرف مایعات رو ادامه.

.

منبع :


0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *