ES

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۰٫۲۲۹

۴-۳-۴- گام چهارم: تجزیه و تحلیل اثربخشی مدیریت دانش
در این مرحله طبق نتایج بدست آمده در گام‌های قبل باید i D برای هر دانشکده محاسبه شود که در فصل سوم به فرمول آن اشاره شده است. همانطور که مشاهده میشود جدول (۴-۲۰) شاخص مطلوبیت (Di) برای هر دانشکده را نشان میدهد. برای محاسبه شاخص مطلوبیت بر اساس سلسله مراتب مدل، از وزنهای نسبی بدست آمده از مقایسات زوجی دانشکدهها، فرآیندهای چرخه دانش، شاخصهای اثربخشی مدیریت دانش و وزنهای فرآیندهای چرخه دانش از سوپرماتریسهای همگرا شده استفاده شد. از وزنهای بدست آمده، شاخص موزون کلی مدیریت دانش هر دانشکده محاسبه شد. با این کار هم دانشکدهها بر اساس فرآیندهای چرخه دانش و اثربخشی مقایسه و رتبهبندی شدند.
در جدول(۴-۲۰)، مقادیر ستون دوم از جدول (۴-۲) وارد شدند که اهمیت نسبی شاخصها روی سنجش اثربخشی مدیریت دانش را نشان میدهند. مقادیر ستون چهارم هم از مقایسات زوجی فرآیندهای چرخه دانش در چهار بُعد بدست آمدهاند که از جدول (۴-۳) وارد شدهاند. همچنین وزنهای بدست آمده از سوپرماتریسهای نهایی هر چهار بُعد در ستون پنجم آمده است. ستونهای ششم تا هشتم هم بردار اولویتهایی هستند که در مرحله مقایسات زوجی دانشکدهها از جدولهای (۴-۴) تا (۴-۷) وارد شدهاند. در نهایت هم سه ستون نهایی مقادیر وزنهای دانشکدهها را نشان میدهند (). برای مثال مقدار (۰٫۰۰۴۶۷) نشان دهندۀ خلق دانش دانشکدههای علوم انسانی در بُعد مشتری است که از رابطه (۰٫۴۹۴× ۰٫۳۰۰×۰٫۱۵۴×۰٫۲۰۳) محاسبه میشود و مجموع این نتایج در ردیف نهایی جدول (۴-۱۹)آمده است. این نتایج نشان میدهد که دانشکدههای علوم پایه با امتیاز (۰٫۰۹۰۱۳) بیشترین مقدار Di را دارند و دانشکده های علوم انسانی و مهندسی در رتبههای بعدی قرارگرفتهاند.
.
جدول(۴-۲۰): محاسبه شاخص مطلوبیت برای سنجش اثربخشی مدیریت دانش

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت azarim.ir مراجعه نمایید.

شاخص Pj فرآیند Akj Bkj Sikh Sikb Sike Human Basic Engine